Tuesday, October 19, 2010

-apa nak malu?-

Aku tawu ramai yg pandang rendah kt aku sbb aku xsambung study.
Bukan xdpt tawaran.. Dapat Politeknik n Kptm kt Kedah n Johor. Tp xpegi pon atas sbb2 tertentu. Aku pun rase mcm xminat ngn kos yg aku dpt tuu. 


Sekarang ni aku diberi kepercayaan dari ayah utk sambung bisnes dia. 
Aku uruskan bisnes sekarang nih. Aku uruskan bisnes jual ikan kt Pasar Awam seksyen 1. 


Mula2 aku uruskan bisnes ni. Ramai org pandang rendah..yg kutuk pun ade.. Masa tu mmg aku down sgt2 n mak aku yg bgi dorongan suh wat dono je ngn ckp2 org tuu...


Sekarang nih baru aku ade dgr kata2 semangat n pujian sbb aku dah setahun uruskan bisnes nih. Mmg byk cabaran n dugaan yg aku dah hadapi. Tapi tuu sume wat aku matang n xde pk nk enjoy joli berfoye2 taw!..


Dgn berkat duit bisnes ni lah dpt menghantar akak aku stdy kt UMS, Sabah. Amik degree.


Perubahan berlaku pada diri aku yg paling ketara adalah aku skrg syg duit.. Klo dulu apa aku nk mesti nk jgk. Tapi sekarang aku dah mula pndai belanjakan duit mengikut keperluan dan kehendak.


Mmg xkira bisnes ape pon kite buat sume ade risiko. Sama ada kuat or x. Kita kene hadapi jgk. Lagi2 aku jual ikan..pasaran dia turun naik. Kena tahan la telinga dgr komplen2 custemor. Tapi tuu sume mencabar kesabaran je. Kadang2 hilang sabar jgk. hee~~ maaf ye..


Mule2 malu nk ngaku..hehe..tp skg aku bangga..yehaa..!!


Aku ladyboss skg..hee~~ 




p/s : doakan bisnes aku berkekalan n maju kehadapan ye? Insya-Allah..

0 komen.: